Regulamin
REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO
I DEFINICJE
§1
W niniejszym regulaminie sklepu internetowego www.internityhome.pl, zwanym dalej
Regulaminem, pod poniższymi pojęciami należy rozumieć:
- „Sprzedawca” – INTERNITY S.A. z siedzibą w Warszawie (01-796), ul. Duchnicka 3; Sąd Rejonowy dla M.St. Warszawy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego KRS 0000307937, NIP 527-23-97-617 Regon 015447488;
e-mail: [email protected]; tel. +48 22 885 65 60,
- „Sklep” – sklep internetowy znajdujący się na stronie internetowej https://internityhome.pl/ oraz jej podstronach,
- „Kupujący” – każda osoba, która zawarła ze Sprzedawcą umowę o założenie Konta
w Sklepie lub bez jej zawierania złożyła zamówienie; pojęcie to oznacza również osobę, która nie posiada Konta i jest w trakcie składania zamówienia, - „Konto” – konto Kupującego założone przez niego w Sklepie zgodnie z zasadami określonymi w Regulaminie,
- „Konsument” – osoba zdefiniowana w przepisie art. 221 Kodeksu cywilnego,
- „PB jednoosobowy” – osobę fizyczną zawierającą w ramach Sklepu ze Sprzedawcą umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego,
II POSTANOWIENIA OGÓLNE
§2
- Regulamin określa zasady świadczenia usług drogą elektroniczną przez Sprzedawcę na rzecz Kupujących, polegających na umożliwieniu im:
- zawierania przez Internet umów sprzedaży towarów znajdujących się w asortymencie Sklepu za ceny podane na odpowiednich podstronach Sklepu,
- skorzystania z usługi Newsletter.
- Sklep realizuje zamówienia na terenie Polski.
§3
Treści prezentowane na stronach Sklepu, a w szczególności ogłoszenia, reklamy, cenniki i inne informacje, nie są ofertą w rozumieniu przepisów art. 66 i 661 Kodeksu cywilnego, lecz zaproszeniem do składania ofert.
§4
Ceny towarów znajdujących się w asortymencie Sklepu są wyrażone w złotych polskich i zawierają podatek VAT. Sprzedawca może dokonywać modyfikacji asortymentu Sklepu, cen towarów, przeprowadzać i odwoływać akcje promocyjne. Zmiany nie mają wpływu na zawarte już z Klientami umowy sprzedaży poszczególnych towarów.
§5
- Do korzystania ze Sklepu nie jest konieczne spełnienie szczególnych warunków technicznych przez komputer lub inne urządzenie Klienta. Wystarczający jest: dostęp do Internetu, posiadanie adresu e-mail oraz standardowy system operacyjny i przeglądarka internetowa.
- Do prawidłowego złożenia zamówienia wymagane jest włączenie obsługi plików cookies w przeglądarce internetowej. Pliki cookies służą do utrzymania sesji Klienta po zalogowaniu się do Konta oraz do utrzymania procesu składania zamówienia. Możliwe jest następnie ich skasowanie poprzez odpowiednie opcje dostępne w przeglądarce internetowej lub za pomocą innego oprogramowania. Szczegółowe informacje odnośnie plików cookies zawarte są pod linkiem https://internityhome.pl/polityka-prywatnosci/.
III USŁUGA NEWSLETTER
§6
- W ramach sklepu Kupujący ma możliwość skorzystania z usługi Newslettera.
- Formularz znajdujący się w polu Newsletter stanowi ofertę Sprzedawcy skierowaną do przyszłego Kupującego w przedmiocie zawarcia umowy o świadczenie usługi Newsletter.
- Osoba chcąca zawrzeć ze Sprzedawcą umowę o świadczenie usługi Newsletter powinna wypełnić powyższy formularz przez podanie w nim adresu e- mail.
- Kliknięcie przycisku „Chcę otrzymywać Newsletter” powoduje wysłanie formularza do Sprzedawcy i jest równoznaczne z przyjęciem oferty Sprzedawcy, o której mowa w postanowieniu ustępu pierwszego niniejszego paragrafu. Z tą chwilą między Sprzedawcą, a osobą, która wypełniła formularz, dochodzi do zawarcia umowy o świadczenie usługi Newsletter.
§7
- Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności usługi cyfrowej lub treści cyfrowej na podstawie obowiązujących przepisów prawa, a w szczególności rozdziału 5b ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
- Sprzedawca może dokonać zmiany usługi cyfrowej lub treści cyfrowej z przyczyn wskazanych poniżej:
- wprowadzenia przez Sprzedawcę nowych funkcjonalności dostępnych poprzez Konto lub zmian istniejących funkcjonalności, przy czym na tej podstawie Sprzedawca nie może usunąć możliwości korzystania przez Kupującego z usługi, o której mowa w postanowieniu § 2 ust. 1 lit. a Regulaminu,
- zmiany przepisów prawa, które powodują konieczność dostosowania do nich postanowień Regulaminu, w szczególności zmiany przepisów o: ochronie konsumentów, świadczeniu usług drogą elektroniczną, ochronie danych osobowych.
- Wprowadzenie zmiany opisanej w ustępie powyżej nie będzie się wiązać z żadnymi kosztami po stronie Kupującego. Bez uszczerbku dla §21 ust. 3 Regulaminu, jeśli zmiana taka istotnie i negatywnie wpłynie na dostęp Kupującego do treści cyfrowej lub usługi cyfrowej lub korzystanie z nich, Sprzedawca poinformuje Kupującego z odpowiednim wyprzedzeniem na trwałym nośniku o właściwościach i terminie dokonania tej zmiany oraz prawie wypowiedzenia umowy bez zachowania terminu wypowiedzenia w ciągu 30 dni od dnia dokonania zmiany lub poinformowania o tej zmianie, jeżeli poinformowanie nastąpiło później niż ta zmiana.
IV ZŁOŻENIE ZAMÓWIENIA
§8
- Sprzedaż towarów odbywa się na podstawie zamówień składanych przez Kupującego.
- Umowa sprzedaży zawierana jest w języku polskim.
§9
- Klient może składać zamówienia w Sklepie Internetowym za pośrednictwem Strony Internetowej Sklepu lub poczty elektronicznej przez 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę.
- Klient może składać zamówienia w Sklepie Internetowym za pośrednictwem telefonu w godzinach i dniach wskazanych na Stronie Internetowej Sklepu.
- Klient składający zamówienie za pośrednictwem Strony Internetowej Sklepu, kompletuje zamówienie wybierając Towar, którym jest zainteresowany. W celu zawarcia umowy sprzedaży ze Sprzedawcą Kupujący w pierwszym kroku powinien wybrać towary i kliknąć znajdujący się przy nich przycisk „Do koszyka”.
- Po dodaniu towarów do koszyka, Kupujący ma możliwość usunięcia ich lub dodania kolejnych, a także wyboru sposobu dostawy oraz płatności. Jeżeli Kupujący dysponuje kodem rabatowym, to może go podać w odpowiednim polu. Następnie trzeba kliknąć przycisk służący przejściu dalej „Przejdź do kasy”.
- Następnie należy podać dane dostawy (w przypadku wyboru sposobu dostawy innego niż odbiór osobisty), dane do faktury oraz dane kontaktowe.
- Po przejściu do kolejnego etapu wyświetli się podsumowanie zamówienia. Można także dodać uwagi do zamówienia. W rubryce „Razem z VAT” wyświetlona będzie łączną kwota do zapłaty, czyli obejmującą cenę towaru, koszty dostawy oraz wybranej metody płatności. Następnie należy kliknąć przycisk „Realizuj zamówienie z obowiązkiem zapłaty”.
- Wskazane w podsumowaniu towary wraz z podaniem ich liczby, cen, a także kosztami dostawy i płatności stanowią skierowane do Kupującego przez Sprzedawcę zaproszenie do złożenia oferty zawarcia umowy sprzedaży w przedmiocie tych towarów. Kupujący z chwilą kliknięcia przycisku „Realizuj zamówienie z obowiązkiem zapłaty” składa Sprzedawcy ofertę zawarcia powyższej umowy.
- W przypadku wyboru sposobu płatności: „Przelewy24 (szybki przelew, BLIK, karta, raty)”, Kupujący po kliknięciu przycisku „Realizuj zamówienie z obowiązkiem zapłaty” zostanie przekierowany na stronę podmiotu realizującego płatności internetowe. Realizacja płatności odbywa się na podstawie regulaminu dostępnego na stronie podmiotu realizującego płatności internetowe. Płatność dokonana z góry, w przypadku odmowy przyjęcia oferty Kupującego, w całości jest zwracana Kupującemu.
- Sprzedawca wysyła wiadomość e-mail z potwierdzeniem otrzymania oferty od Kupującego. Z chwilą potwierdzenia przez Sprzedawcę otrzymania oferty, Kupujący jest związany ofertą.
- Sprzedawca potwierdza Kupującemu treść zawieranej umowy, przesyłając ją na trwałym nośniku w wiadomości e-mail wraz z informacją o przyjęciu oferty Kupującego.
- W przypadku wprowadzenia błędnych danych do formularza zamówienia, Kupujący może skontaktować się ze Sprzedawcą w celu ich modyfikacji mailowo na adres e-mail: [email protected]; tel. +48 22 885 65 60
§10
- Dostępne są następujące sposoby płatności: przelew tradycyjny oraz płatność drogą elektroniczną (m.in. szybki przelew internetowy, Blik, płatność kartą). Dostępne są następujące formy dostawy: przesyłka kurierska, paczkomat lub automat, odbiór osobisty w Punkcie Odbioru Towarów, z tym zastrzeżeniem, że nie wszystkie formy dostawy są dostępne dla wszystkich kategorii produktów.
- Klient powinien dokonać płatności za zamówienie w wysokości wynikającej z zawartej Umowy sprzedaży w terminie 3 dni roboczych, jeżeli wybrał formę przedpłaty.
- Koszty związane z dostawą towarów ponosi Kupujący, chyba że Sprzedawca postanowił inaczej np. wprowadził określoną wartość zakupów powyżej której Kupujący nie ponosi kosztów dostawy.
- Ze względu na fakt, że sposoby, terminy dostaw oraz wysokość opłat za dostarczenie towarów oraz koszty związane z wybraną formą płatności są uzależnione od gabarytów towaru, są one określane każdorazowo przy składaniu zamówienia.
- Sprzedawca realizuje Dostawę wyłącznie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
§11
- Do zamówienia dołączony jest dokument sprzedaży, zgodny z przepisami podatkowymi.
- Kupujący wyraża zgodę na stosowanie przez Sprzedawcę w rozliczeniach faktur elektronicznych w rozumieniu ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.
V ZWROTY I REKLAMACJE
§12
- Jeżeli Kupujący jest Konsumentem lub PB jednoosobowym, wówczas przysługuje mu prawo odstąpienia od umowy sprzedaży zawartej ze Sprzedawcą, bez podania przyczyn, w terminie 14 dni od dnia, w którym Kupujący wszedł w posiadanie towarów lub w którym osoba trzecia, inna niż przewoźnik i wskazana przez Kupującego, weszła w posiadanie towarów. Jeżeli przedmiotem umowy jest wiele towarów, które są dostarczane osobno, termin ten wygasa po upływie 14 dni od dnia, w którym Kupujący wszedł w posiadanie ostatniego z towarów lub w którym osoba trzecia, inna niż przewoźnik i wskazana przez Kupującego, weszła w posiadanie ostatniego z towarów.
- Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, Kupujący powinien poinformować Sprzedawcę o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład złożonego na piśmie przesłanym pocztą lub pocztą elektroniczną na adres Sprzedawcy podany w postanowieniu § 1 lit. a Regulaminu).
- Kupujący może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, udostępnianego przez Sprzedawcę, który to formularz dostępny jest na stroniehttps://internityhome.pl/ jednak nie jest to obowiązkowe.
- Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby Kupujący wysłał informację dotyczącą wykonania przysługującego mu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
- W przypadku odstąpienia od umowy Sprzedawca niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Kupującego o odstąpieniu od umowy zwraca Kupującemu wszystkie otrzymane od niego płatności, w tym koszty dostarczenia towaru do Konsumenta lub PB jednoosobowego (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Kupującego sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę). Sprzedawca dokona zwrotu płatności przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały użyte przez Kupującego w pierwotnej transakcji, chyba że Kupujący wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie i nie wiąże się ono z powstaniem dodatkowych kosztów.
- Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do chwili otrzymania towaru lub do chwili dostarczenia dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Kupujący powinien odesłać lub przekazać towar do Sprzedawcy niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformował o odstąpieniu od umowy. Termin jest zachowany, jeżeli Kupujący odeśle towar przed upływem terminu 14 dni. Sprzedawca zaleca, by Kupujący opakował zwracany towar w odpowiedni sposób, by zabezpieczyć go przed uszkodzeniami na czas transportu.
- Kupujący ponosi bezpośrednie koszty zwrotu towaru.
- Kupujący odpowiada tylko za zmniejszenie wartości towaru wynikające z korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towaru.
- Prawo odstąpienia nie przysługuje Konsumentowi lub PB jednoosobowemu w odniesieniu do umowy:
- w której przedmiotem świadczenia jest towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji Konsumenta lub PB jednoosobowego lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
- w której przedmiotem świadczenia są towary, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi towarami.
§13
- Sprzedawca informuje, że ponosi odpowiedzialność za zgodność towaru, treści cyfrowej oraz usługi cyfrowej z umową.
Reklamacje dotyczące świadczenia usług drogą elektroniczną przez Sprzedawcę lub dotyczące zakupionych towarów można składać pisemnie na adres Sprzedawcy podany w postanowieniu § 1 lit. a Regulaminu, mailowo na następujący adres e-mail: [email protected] W reklamacji należy podać: numer zamówienia (lub inne dane pozwalające je zidentyfikować), dane kontaktowe Kupującego umożliwiające udzielenie odpowiedzi na złożoną reklamację oraz opis zdarzenia będącego podstawą reklamacji.
- Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji w terminie 14 dni od daty jej otrzymania.
VI CZAS TRWANIA UMOWY O ZAŁOŻENIE KONTA I ŚWIADCZENIE USŁUGI NEWSLETTER
§14
Umowa z Kupującym o założenie Konta oraz umowa o świadczenie usługi Newsletter są zawierane na czas nieokreślony.
§15
Kupujący może w każdym czasie wypowiedzieć umowę o założenie Konta oraz umowę o świadczenie usługi Newsletter ze skutkiem natychmiastowym poprzez wysłanie wypowiedzenia na adres Sprzedawcy podany w § 1 lit a Regulaminu lub emailem na adres [email protected]. W przypadku umowy o świadczenie usługi Newsletter wypowiedzenie umowy jest możliwe również poprzez kliknięcie w link zamieszczony w przesyłanych przez Sprzedawcę Newsletterach.
VII ZMIANY REGULAMINU
§16
- Sprzedawca ma prawo do jednostronnej zmiany Regulaminu na zasadach określonych w postanowieniach niniejszego paragrafu i jedynie w przypadku wystąpienia jednej z następujących przyczyn:
- wprowadzenia przez Sprzedawcę nowych usług, związanych ze Sklepem,
- zmian sposobów dostawy lub płatności,
- modyfikacji ścieżki zakupowej,
- zmiany przepisów prawa, które powodują konieczność dostosowania do nich postanowień Regulaminu, w szczególności zmiany przepisów o: ochronie konsumentów, świadczeniu usług drogą elektroniczną, ochronie danych osobowych. W przypadku wystąpienia tej przyczyny Regulamin może być zmieniony w zakresie niezbędnym do dostosowania jego treści do nowych wymogów prawnych
Wprowadzane zmiany nie będą miały wpływu na uprzednio zawarte umowy sprzedaży.
- W przypadku wystąpienia jednej z powyższych przyczyn, Sprzedawca prześle do Kupujących, na podane przez nich w Sklepie adresy e-mail, informację o planowanej zmianie Regulaminu wraz z treścią nowego Regulaminu. Informacja zostanie wysłana do Kupujących na co najmniej 14 dni przed dniem wejścia w życie planowanych zmian.
- Kupujący, który nie akceptuje planowanych zmian, może wypowiedzieć umowę o założenie Konta na zasadach wskazanych w postanowieniu § 19 Regulaminu. Jeżeli Kupujący nie wypowie umowy o założenie Konta przed dniem wejścia w życie nowego brzmienia Regulaminu, wówczas staje się on wiążący dla Kupującego z dniem wskazanym jako dzień wejścia w życie nowej wersji Regulaminu.
VIII POSTANOWIENIA NIEDOTYCZĄCE KONSUMENTÓW ORAZ PB JEDNOOSOBOWYCH
§17
Postanowienia części IX Regulaminu dotyczą jedynie Kupujących, którzy są przedsiębiorcami w rozumieniu przepisu art. 431 Kodeksu cywilnego, zwanych dalej „Przedsiębiorcami”. Nie dotyczą one Konsumentów oraz PB jednoosobowych.
§18
Sprzedawcy przysługuje prawo odstąpienia od umowy sprzedaży zawartej z Przedsiębiorcą w terminie 14 dni od dnia jej zawarcia. Odstąpienie to może nastąpić bez podania przyczyny i nie rodzi po stronie Przedsiębiorcy żadnych roszczeń w stosunku do Sprzedawcy.
§19
Sprzedawca ma prawo ograniczyć Przedsiębiorcom dostępne sposoby płatności, w tym także wymagać dokonania przedpłaty w całości albo w części i to niezależnie od wybranego przez Przedsiębiorcę sposobu płatności.
§20
- Z chwilą wydania przez Sprzedawcę towaru zakupionego przez Przedsiębiorcę przewoźnikowi przechodzą na Przedsiębiorcę korzyści i ciężary związane z towarem oraz niebezpieczeństwo przypadkowej jego utraty lub uszkodzenia. Sprzedawca w takim wypadku nie ponosi odpowiedzialności za utratę, ubytek lub uszkodzenie towaru powstałe od przyjęcia go do przewozu aż do wydania go Przedsiębiorcy oraz za opóźnienie w przewozie przesyłki.
- Przedsiębiorca w chwili odbioru towaru zobowiązany jest zbadać przesyłkę w czasie i w sposób przyjęty przy przesyłkach tego rodzaju. Jeżeli stwierdzi, że w czasie przewozu nastąpił ubytek lub uszkodzenie towaru, obowiązany jest dokonać wszelkich czynności niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności przewoźnika.
§21
- Zgodnie z art. 558 § 1 Kodeksu cywilnego odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za wady w odniesieniu do towarów kupionych przez Przedsiębiorcę zostaje wyłączona.
§22
Wszelkie spory powstałe pomiędzy Sprzedawcą a Przedsiębiorcą podlegają rozstrzygnięciu sądów powszechnych właściwych miejscowo dla Sprzedawcy.
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
§23
W trakcie korzystania ze Sklepu oraz korespondencji ze Sprzedawcą zakazane jest podawanie treści o charakterze bezprawnym.
§24
Informujemy, że pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr/ znajduje się platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów dotyczących umów zawartych na odległość pomiędzy konsumentami a przedsiębiorcami. Platforma stanowi punkt dostępu dla konsumentów i przedsiębiorców, którzy chcieliby skorzystać z pozasądowego rozstrzygania sporów konsumenckich dotyczących transakcji internetowych.