Jakie korzyści niesie dobrze przemyślany projekt salonu beauty i jak sprawić, aby stał się wizytówką Twojego profesjonalnego podejścia do oferowanych usług? Jak zaprojektować witrynę, która przyciąga klientelę oraz przestrzeń będącą prawdziwą ucztą dla zmysłów? Na te i inne pytania odpowiada architektka specjalizująca się w projektowaniu wnętrz nowoczesnych salonów kosmetycznych, oaz spa oraz innowacyjnych studiów fryzjerskich – Monika Sałata (Sałata Pracownia Architektury Wnętrz).
1. Dlaczego tak ważny jest projekt wnętrza beauty?
arch. Monika Sałata: Uważam, że kreacja przestrzeni pracy stanowi dopełnienie poprawności usług salonów beauty. Jest niejako uzupełnieniem, definiuje całość marki w oparciu o wnętrze, które wynika z założeń ustalanych z Inwestorami, a tym samym automatycznie kreuje spójność danego miejsca. Przekłada się to również na wydajność pracowników, a tym samym zadowolenie Klientów.
Miejsce beauty, które jest charakterne i jedyne w swoim rodzaju zapada w pamięci, bezpośrednio kojarzy się z miło spędzonym czasem, którego każdy z nas ma tak mało w ciągu dnia – stąd stylistyka wnętrza powinna konotować z konkretnymi odczuciami związanymi z odpoczynkiem i przyjemnością. Aspekt wizualny to aktualnie tak ważny rejon doczuwania przez świadomego Klienta, iż właścicielki salonów, które się do mnie zgłaszają, pragną, aby ich miejsce było wyjątkowe. Nie będę też ukrywać, iż całość bardzo szybko przekłada się również na sukces finansowy. Zdecydowanie uważam, że niepowtarzalność salonu definiuje uznanie i sukces w branży.
– W pędzie życia i w kontekście tego, jak mamy mało czasu dla siebie, chcę aby wnętrza, które wychodzą spod mojej ręki, dawały swobodę odczuwania spokoju – tak o swojej misji projektowania wnętrz beuaty mówi architekt Monika Sałata.
2. W podcaście IH ,,Spokojnie o wnętrzach” wspomniała Pani, że dobry projekt salonu beauty wpływa na spójność marki.
Czy to oznacza, że projekt wnętrza może być elementem naszej strategii wizerunkowej?
M.S: Zdecydowanie tak. Projekt salonu beauty tak wiele wyraża, zarówno przy koordynacji z oprawą graficzną danej przestrzeni, samą specyfiką usługi, a nawet osobowością Inwestorki. Delikatność, elegancja, ale również zaskoczenie, wyjątkowość i oryginalność – to wszystko definiuje cały algorytm pracy tych wnętrz. Aspekt wizualny jako świadome budowanie marki, specyfikacja usługi, kreowanie tożsamości firmy w oparciu również o charakter przestrzeni – te elementy narzucają niejako rytm całego konceptu, spójnie zahaczając o wspomniane wyżej składowe. Świadoma twórczość projektanta wnętrz wzmacnia wszelkie założenia, nadaje wyjątkowości całej marce, a tym samym konkretnie kreuje strategię wizerunkową.
3. Jakie znaczenie mają zmysły w projektowaniu wnętrz beauty?
M.S.: Strategia sensoryczna to niezwykle ważny aspekt w projektowaniu przestrzeni o tej tematyce. Jako architekt wnętrz mam świadomość, iż zamierzone oddziaływanie na odczucia odbiorców poprzez dobór odpowiedniej kolorystyki, odwołanie do zmysłów zapachu, słuchu – akustyka, ważność wskazanej barwy i mocy oświetlenia to składniki, które totalnie wspomagają owe projekty. Ich wzajemna relacja -przemyślana i spójna – tworzy niezapomniane emocje, na którym zależy zarówno mi, jak i Inwestorom. Współdziałanie tych dziedzin uzupełnia wnętrza o dodatkowe atuty, tworzy wyjątkowość i oryginalność. Mnogość faktur, barwność i sterowanie oświetleniem, spersonalizowany zapach wyłączny tylko dla tej przestrzeni, oprawa muzyczna adekwatna do wykonywanego zabiegu – to harmonijna całość i naturalna współpraca.
4. Czy istnieją barwy zarezerwowane dla salonów piękności?
M.S. Nie chciałabym jako projektant wnętrz zamykać się w ramy kolorystyczne, bowiem zakładam, że jeszcze wiele fascynujących projektów przede mną, natomiast przeważnie operuję dość odważną paletą barw, oczywiście w granicach własnego smaku i odpowiedzialności, którą biorę na siebie jako twórca, artysta. Myślę, że bardziej sprecyzowałabym to w sposób, iż zawsze są to kolory niezwykle wyszukane, delikatne, ale zadziorne, zwracające uwagę, nonszalanckie, ale dalej kobiece i bardzo eleganckie. Mam tendencję do kontrastu, lubię bawić się tym aspektem, stąd zawsze jest element zaskoczenia w moich wnętrzach beauty. Nie miałabym natomiast problemu, aby np. zaprojektować totalnie ciemny salon, oczywiście całość konceptu musiałaby być uzasadniona…
5. Element, który najchętniej stosowałaby Pani w każdym projekcie salonu beauty, to…
M.S: Przede wszystkim muszą to być materiały odporne na zarysowania i uszkodzenia mechaniczne, zatem na posadzkach królują gresy oraz wykładziny dedykowane wnętrzom o tym przeznaczeniu a także płytki wielkoformatowe i konglomeraty, których często używam na blatach. Muszę również pamiętać o powierzchniach ściennych, łatwych w użytkowaniu – stąd często stosuję gładkie wykończenia teksturowe lub odporne farby.
arch. MONIKA SAŁATASAŁATA PRACOWNIA ARCHITEKTURY WNĘTRZZałożycielka i siła napędowa pracowni, uosabia pasję i profesjonalizm w świecie projektowania wnętrz i designu. Z wieloletnim doświadczeniem w branży architektonicznej, wyróżnia się nie tylko wyjątkowym zmysłem estetycznym, ale także głębokim zrozumieniem potrzeb i wizji klientów. Jej podejście do projektowania wnętrz łączy innowacyjność z funkcjonalnością. Dzięki temu tworzy przestrzenie, które nie tylko zachwycają pięknem, ale są także praktyczne. Jej projekty, charakteryzujące się kreatywnością i dbałością o każdy detal, odzwierciedlają najnowsze trendy w aranżacji wnętrz, jednocześnie zachowując ich ponadczasowy charakter. Dzięki zaangażowaniu i nieustannemu poszukiwaniu doskonałości, prowadzone przez Monikę studio zyskało uznanie w branży, co potwierdzają liczne pozytywne opinie i rekomendacje zadowolonych klientów. |
Zobacz // próbki i ekspozycję