Choć Italię kojarzymy przede wszystkim z designerskimi meblami, to nie możemy zapominać o tym, że kraj ten należy do światowej czołówki również w zakresie chociażby oświetlenia czy ceramiki. Meble to jedynie wisienka na torcie wśród przedmiotów codziennego użytku tworzonych przez Włochów. W dzisiejszym wpisie skupimy się na wiodących producentach płytek, których produkty możecie zobaczyć i kupić w naszych showroomach!
Made in Italy
Produkty wytworzone we Włoszech kojarzą nam się z luksusem, prestiżem, dobrą jakością i wysublimowaniem. Szczególnie jest to widocznie w szeroko pojętej sferze designu. Czy zastanawialiście się kiedyś skąd wynika fenomen włoskiego wzornictwa? To efekt skutecznego marketingu czy może przyczyn tego stanu rzeczy należy upatrywać gdzieś głębiej?
Bez wątpienia to włoscy projektanci wyznaczają kierunki modowe a technolodzy prezentują jakość, do której należy dążyć. Tam proces tworzenia mniej ma wspólnego z masową produkcją, więcej z artyzmem zarówno na poziomie projektowym, jak i twórczym.
Początków włoskiego designu możemy upatrywać w drugiej połowie XX wieku. Po przegranej wojnie, we Włochach obudziła się twórcza siła, której owoce wykorzystujemy w nowoczesnych projektach wnętrz do tej pory.
Do rzeczy
Jak już wspomniałam powyżej, Włochy najbardziej kojarzymy z meblami. Dziś jednak pochylimy się nad ceramiką, która charakteryzuje się nie tylko imponującą jakością (częstokroć włoskie płytki są wykonywane ręcznie), ale przede wszystkim ciekawym wzornictwem (poczynając od ponadczasowej klasyki, kończąc na ekstrawaganckich ornamentach). Poznajcie najciekawsze marki, których produkty możecie zobaczyć i kupić w naszych showroomach: Internity Home i Prodesigne.
Marazzi
Marazzi to jeden z najbardziej renomowanych i znanych włoskich producentów w branży ceramicznej. Płytki tej marki możesz kupić w ponad 140 krajach, a z tego względu, że jest powszechnie uznawana za synonim wysokiej jakości płytek ceramicznych i symbolizuje najlepsze włoskie produkty w branży dekoracji wnętrz i wzornictwa, pojawia się w projektach wnętrz prywatnych i komercyjnych na całym świecie.
Firma Marazzi została założona w 1935 r. w Sassuolo. Dzisiaj Marazzi należy do Mohawk Industries Inc. – największego na świecie producenta podłóg notowanego na nowojorskiej giełdzie, cieszącego się niesamowitym międzynarodowym uznaniem, zarówno wśród projektantów, architektów i wykonawców, jak i dealerów oraz klientów końcowych.
Mutina
Każdy kto interesuje się architekturą wnętrz, albo chociażby raz musiał wybrać płytki do swojego mieszkania, na pewno słyszał o Mutinie. Ten włoski producent kreuje zupełnie nowy sposób patrzenia na ceramikę. Jak mówią sami o swoich produktach? ,,Nie są to już płytki, ale przedmioty wystroju wnętrz. Mutina to artystyczny projekt, który łączy technologię, rzemiosło, eksperymenty i badania, aby przesuwać granice samego materiału i stworzyć produkt o wysokiej jakości”.
Gorące zainteresowanie coraz to nowymi liniami płytek wychodzącymi z fabryki Mutiny podkręcają znane w świecie architektury nazwiska, takie jak: Patricia Urquiola, Edward Barber i Jay Osgerby, Rodolfo Dordoni, Ronan i Erwan Bouroullec, Tokujin Yoshioka. Ci i jeszcze inni światowi designerzy są sercem Mutiny.
Pasja, dobry dobry design połączony ze artyzmem i wyjątkowe podejście nie tylko do tworzenia, ale też życia, sprawia że ceramika Mutina stała się ulubionym miejscem publicznych i prywatnych przestrzeni, od współczesnych wnętrz domowych po designerskie hotele, pokazy mody, modne restauracje, prestiżowe uniwersytety (Luigi Bocconi) i wielkie świątynie sztuki (Tate Modern), w Europie i wszystkich dookoła świata.
Zobacz wszystkie kolekcje od Mutiny, które możesz zobaczyć i kupić w naszych showroomach >>
Lea Ceramiche
Ornamenta
W produktach tej marki widać prawdziwą pasję tworzenia i zupełnie nowe spojrzenie na ceramikę. Jak mówią właściciele, tworzą nie tyle co kafle, ale produkty, które są częścią skoordynowanego projektu łączącego design ze sztuką i architekturą.
Jeśli nie wiecie co w trenach piszczy, a chcielibyście zastosować ceramikę „na czasie” wystarczy obejrzeć płytki Ornamenty, które zawsze wpisują się w najciekawsze światowe trendy. Lastryko? Motyw tropikalny? Heksagony? Nie ma problemu!
6 słów, które kreują najbardziej rokujące trendy we wnętrzach
41zero42
Trzema największymi wskazówkami, na których 41zero42 opiera podejście do tworzenia, to:
- przeszłość – odnosi się do pamięci i wcześniejszej wiedzy, o której, jak mówi producent, nie wolno zapominać;
- teraźniejszość – odnosi się do współczesnej estetyki;
- przyszłość – wiąże się z badaniami technologicznymi.
W procesie twórczym marka opiera się przede wszystkim na tym, aby dany produkt odzwierciedlał atmosferę miejsca. Ponadto ważną wartością jest założenie, że dany pomysł czy projekt powinien opowiadać historię.
Atlas Concorde
Atlas Concorde jest jednym z największych włoskich producentów w branży ceramicznej. Ich początki sięgają 1969 roku. Jak sami mówią, ich misją jest dostarczanie projektantom wnętrz, architektom i najbardziej wymagającym klientom rozwiązań ceramicznych odpowiednich do każdego miejsca. Produkty tej marki niewątpliwie łączą w sobie wyrafinowaną estetykę i doskonałe parametry techniczne.
Biasazza
Bisazza to jedna z najlepszych luksusowych marek w branży szklanej mozaiki do dekoracji wnętrz i na zewnątrz. W ciągu ostatnich kilku lat firma rozszerzyła swoją ofertę dekoracyjną również o nowe materiały, które łączą wartość wzornictwa z urokiem rzemiosła.
Marka Bisazza oferuje szeroką gamę luksusowych rozwiązań wystroju i wyposażenia, odpowiednich do każdego obszaru życia i na zewnątrz. Produkty tej marki są wyrazem niepowtarzalnego stylu, który łączy elementy mody i designu.
Mozaika w domu – niespotykane kompozycje w kuchni i łazience
Słodko – gorzki wymiar sukcesu
W kontekście włoskiego wzornictwa niewątpliwie możemy mówić o ogromnym sukcesie. Najwięcej marek premium ma swoje korzenie właśnie we Włoszech. Przyczyn tego stanu rzeczy możemy upatrywać przede wszystkim w jakości, za którą idzie wydłużona żywotność produktu. Dodając do tego fantazyjną, wręcz artystyczną formę, która o dziwo pozostaje w nierozerwalnym związku z funkcjonalnością, mamy gotowy wzór na sukces.
Ten sukces niestety niesie też ze sobą inne, mniej miłe konsekwencje, bowiem włoskie wzornictwo jest najczęściej kopiowane. Jednak coraz bardziej świadomi konsumenci potrafią rozpoznać i przede wszystkim docenić jakość premium, a posiadanie podróbki śmiało zaliczamy do wpadek porównywanych do tych na czerwonych dywanie.
W tym wpisie zaprezentowaliśmy jedynie niewielką część marek dostępnych w naszych showroomach. przyjdźcie do nas i zobaczcie jak smakuje luksus >>
Zapytaj // naszego eksperta
Zostaw swój adres e-mail lub numer telefonu
Nasz specjalista skontaktuje się z Tobą