Polityka prywatności i cookies
POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Niniejszy dokument jest „Polityką prywatności” przyjętą przez INTERNITY S.A. z siedzibą w Warszawie (01-796), ul. Duchnicka 3; Sąd Rejonowy dla M.St. Warszawy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego KRS 0000307937, NIP 527-23-97-617 Regon 015447488; e-mail: [email protected] ; tel. +48 22 885 65 60 i dotyczy zasad przetwarzania danych osobowych zebranych od użytkowników strony https://internityhome.pl/ (dalej: Serwis).
- Polityka Prywatności stanowi realizację obowiązków informacyjnych wynikających z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. dotyczącego ochrony danych osobowych, znanego jako RODO. Rozporządzenie to reguluje kwestie przetwarzania danych osobowych osób fizycznych oraz swobodnego przepływu tych danych, zastępując poprzednią dyrektywę 95/46/WE. (Dz. Urz. UE L 119 z 4.05.2016, s. 1). Polityka ta jest także wyrazem troski o prywatność i prawa osób odwiedzających niniejszy Serwis oraz korzystających z oferowanych za jego pośrednictwem usług.
- Administratorem danych osobowych zebranych od użytkowników Serwisu jest: INTERNITY S.A. z siedzibą w Warszawie (01-796), ul. Duchnicka 3 (dalej: Administrator). W celu kontaktu z Administratorem, prosimy o wysłanie wiadomości na adres: [email protected] bądź pod numerem telefonu: +48 22 885 65 60.
CELE I PODSTAWY PRZETWARZANIA
- Administrator oświadcza, że przetwarza oraz gromadzi dane osobowe użytkowników Serwisu w następujących celach:
- a) Realizacji zamówień w sklepie internetowym – przetwarzanie danych osobowych jest niezbędne do prawidłowego wykonania umowy sprzedaży produktów dostępnych w Serwisie. Użytkownik jest stroną tej umowy, a podstawą prawną przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit. b) RODO – zawarcie i realizacja umowy sprzedaży.
- b) Wysyłki newsletteru – przetwarzanie danych osobowych w celu przesyłania informacji marketingowych za pomocą wybranego przez użytkownika kanału komunikacji – podstawą prawną jest art. 6 ust. 1 lit. a) RODO, czyli zgoda udzielona przez właściciela danych osobowych, oraz art. 10 ust. 2 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną, która obejmuje zgodę na przesyłanie informacji handlowych na podany adres e-mail.
- c) Obsługi mediów społecznościowych – przetwarzanie danych jest niezbędne w celu promowania towarów Administratora i odpowiedzi na zadane pytania – podstawą prawną jest art. 6 ust.1 lit. f) RODO – prawnie uzasadniony interes administratora.
- d) Ustalenia lub obrony przed roszczeniami – przetwarzanie danych osobowych jest konieczne, aby Administrator mógł określić zakres ewentualnych roszczeń lub bronić się przed roszczeniami klientów Serwisu. Podstawą prawną przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit. f) RODO, czyli prawnie uzasadniony interes Administratora.
Podczas korzystania z Serwisu mogą być przetwarzane dodatkowe dane nieosobowe, takie jak: adres IP komputera użytkownika, zewnętrzny adres IP dostawcy usług internetowych, nazwa domeny, typ przeglądarki internetowej, czas dostępu oraz rodzaj systemu operacyjnego. Podanie tych danych jest całkowicie dobrowolne, jednak należy pamiętać, że ich brak lub podanie nieprawdziwych informacji może uniemożliwić Administratorowi realizację umowy o rejestrację konta w Serwisie lub sprzedaż produktów dostępnych za jego pośrednictwem.
ODBIORCY DANYCH
- Odbiorcami danych osobowych zbieranych przez Serwis będą: dostawcy usług IT działający jako podmioty przetwarzające, firmy kredytowe (w razie potrzeby), firmy kurierskie dostarczające zakupione towary, firmy zajmujące się wysyłką informacji handlowych oraz obsługą płatności za zakupy dokonane w Serwisie, a w przypadku reklamacji – producent towaru. Przekazanie danych odbywa się na podstawie umowy o powierzenie przetwarzania danych osobowych zgodnie z art. 28 RODO.
- Dane osobowe zbierane przez Serwis nie są udostępniane stronom trzecim, z wyjątkiem sytuacji opisanych powyżej lub gdy wymagają tego obowiązujące przepisy prawa, zobowiązujące Administratora do przekazania danych uprawnionym podmiotom.
- Administrator zbiera logi serwisu, jednak nie łączy ich z danymi osobowymi. Logi mogą być wykorzystywane do generowania statystyk, które pomagają w zarządzaniu serwisem. Zbiorcze statystyki tworzone na ich podstawie nie zawierają żadnych informacji umożliwiających identyfikację osób odwiedzających Serwis.
- W ramach wykonywania naszych usług korzystamy z rozwiązań technicznych oferowanych przez podmioty mogące przetwarzać dane osobowe poza Europejskim Obszarem Gospodarczym (EOG) takie jak Google, Facebook, YouTube, Instagram i Pinterest.
- Dane osobowe zbierane za pośrednictwem Serwisu będą przechowywane nie dłużej niż jest to konieczne, tj. przez okres niezbędny do:
- a) posprzedażowej obsługi Klientów (np. obsługi reklamacji),
b) zabezpieczenia lub dochodzenie ewentualnych roszczeń przysługujących firmie INTERNITY S.A., - c) wypełnienia obowiązku prawnego Administratora (np. wynikających z przepisów rachunkowych lub podatkowych),
Dane osobowe przetwarzane na potrzeby marketingu produktów własnych Administratora na podstawie uzasadnionego interesu prawnego, będą przetwarzane do czasu zgłoszenia sprzeciwu przez osobę, której dane dotyczą.
Dane osobowe przetwarzana na podstawie odrębnej zgody będą przetwarzane do czas jej odwołania.
UPRAWNIENIA UŻYTKOWNIKÓW SERWISU
Zgodnie z art. 15 – 22 RODO każdemu użytkownikowi przysługują następujące prawa:
- Prawo dostępu do danych (art. 15 RODO). Użytkownik ma prawo uzyskać od administratora potwierdzenie, czy jego dane osobowe są przetwarzane, a jeśli tak, ma prawo do dostępu do tych danych.
- Prawo do sprostowania danych (art. 16 RODO). Użytkownik ma prawo zażądać od administratora niezwłocznego sprostowania swoich nieprawidłowych danych osobowych.
- Prawo do usunięcia danych („prawo do bycia zapomnianym”) (art. 17 RODO). Użytkownik ma prawo zażądać od administratora natychmiastowego usunięcia swoich danych osobowych.
- Prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych (art. 18 RODO). Użytkownik ma prawo zażądać od administratora ograniczenia przetwarzania danych w następujących sytuacjach:
- a) Gdy dane są nieprawidłowe – na czas ich sprostowania.
- b) Gdy użytkownik wniósł sprzeciw wobec przetwarzania na mocy art. 21 ust. 1 RODO – do momentu ustalenia, czy prawnie uzasadnione podstawy administratora przeważają nad podstawami sprzeciwu użytkownika.
- c) Gdy przetwarzanie danych jest niezgodne z prawem, a użytkownik zamiast usunięcia danych, żąda ograniczenia ich wykorzystywania.
- Prawo do przenoszenia danych (art. 19 RODO). Osoba, które dane dotyczą, ma prawo żądać przesłania jego danych osobowych bezpośrednio do wskazanego administratora, pod warunkiem iż jest to technicznie możliwe.
- Prawo do sprzeciwu (art. 21 RODO). Jeżeli dane osobowe są przetwarzane na potrzeby marketingu bezpośredniego (przesyłania zamówionej informacji handlowej – Newsletter), osoba, której dane dotyczą, ma prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw wobec przetwarzania dotyczących jej danych osobowych na potrzeby takiego marketingu, w tym profilowania, w zakresie, w jakim przetwarzanie jest związane z takim marketingiem bezpośrednim. Osoba, której dane dotyczą ma również prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania na podstawie prawnie uzasadnionego interesu administratora.
- Użytkownik może realizować swoje prawa poprzez wysłanie stosownego żądania na adres [email protected]
- a) Żądanie, w celu poprawnej identyfikacji winno być wysłane z adresu e-mail, z którego dokonano zgłoszenia przez formularz kontaktowy.
- b) Żądanie można również złożyć drogą listowną – wysyłając na adres korespondencyjny Administratora listu poleconego zawierającego takie żądanie.
- Zgodnie z art. 12 ust. 3 RODO, Administrator ma obowiązek udzielić odpowiedzi na żądanie użytkownika w ciągu miesiąca. W przypadku skomplikowanego żądania, czas ten może zostać przedłużony o kolejne dwa miesiące. W takim przypadku Administrator poinformuje użytkownika o powodach opóźnienia. Jeśli Administrator nie podejmie działań zgodnych z żądaniem, poinformuje o tym użytkownika.
- Na działania Administratora przysługuje prawo wniesienia skargi do Organu Nadzorczego.
- Użytkownik ma prawo również, w każdym momencie wycofać udzieloną zgodę na przetwarzanie jego danych osobowych, w celu otrzymywania zamówionej informacji handlowej (Newsletter) na wskazany adres e-mail.
CIASTECZKA
Serwis wykorzystuje również do zbierania danych pliki cookies (tzw. ciasteczka). Są to niewielkie pliki tekstowe, przechowywane na urządzeniu końcowym użytkownika, których zadaniem jest ułatwienie korzystania przez użytkowników z Serwisu.
RODZAJE WYKORZYSTYWANYCH COOKIES
- Stosowane przez Administratora Cookies są bezpieczne dla Urządzenia Użytkownika. W szczególności tą drogą nie jest możliwe przedostanie się do Urządzeń Użytkowników wirusów lub innego niechcianego oprogramowania lub oprogramowania złośliwego. Pliki te pozwalają zidentyfikować oprogramowanie wykorzystywane przez Użytkownika i dostosować Serwis indywidualnie każdemu Użytkownikowi. Przechowywana za pomocą Cookies informacja lub uzyskiwanie do niej dostępu nie powoduje zmian konfiguracyjnych w urządzeniu końcowym użytkownika i oprogramowaniu zainstalowanym w tym urządzeniu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę domeny z której pochodzą, czas przechowywania ich na Urządzeniu oraz przypisaną wartość.
- Administrator wykorzystuje dwa typy plików „Cookies”:
- „Cookies sesyjne”: są przechowywane na Urządzeniu Użytkownika i pozostają tam do momentu zakończenia sesji danej przeglądarki. Zapisane informacje są wówczas trwale usuwane z pamięci Urządzenia. Mechanizm Cookies sesyjnych nie pozwala na pobieranie jakichkolwiek danych osobowych ani żadnych informacji poufnych z Urządzenia Użytkownika.
- „Cookies stałe”: są przechowywane na Urządzeniu Użytkownika i pozostają tam do momentu ich skasowania. Zakończenie sesji danej przeglądarki lub wyłączenie Urządzenia nie powoduje ich usunięcia z Urządzenia Użytkownika. Mechanizm Cookies stałych nie pozwala na pobieranie jakichkolwiek danych osobowych ani żadnych informacji poufnych z Urządzenia Użytkownika.
- Administrator wykorzystuje kilka kategorii plików, w zależności od celu jakim służą:
- Niezbędne: są to pliki cookie i podobne metody, bez których nie można korzystać z naszych usług (np. do wyświetlania naszej strony internetowej/funkcji, z których użytkownik chce skorzystać, do zapamiętania rejestracji w obszarze logowania, do wypełnienia koszyka z zakupami podczas zakupów online, itp.).
- Preferencje: technologie te pozwalają uwzględnić faktyczne lub przypuszczalne preferencje dotyczące wygodnego korzystania ze stron internetowych. Na przykład, preferencje użytkownika pozwalają wyświetlać strony internetowe w odpowiednim języku dla użytkownika.
- Statystyczne: te technologie umożliwiają tworzenie anonimowych statystyk dotyczących korzystania z usług Administratora w celu dostosowania ich do potrzeb użytkowników. Dzięki temu można, na przykład, określić, w jaki sposób jeszcze lepiej dostosować strony internetowe do przyzwyczajeń użytkowników.
- Marketingowe: umożliwiają wyświetlanie treści reklamowych, które są dla użytkownika najbardziej odpowiednie, w oparciu o analizę jego schematu użytkowania. W tym kontekście schemat użytkowania można śledzić za pośrednictwem różnych stron internetowych, przeglądarek lub urządzeń końcowych za pomocą identyfikatora użytkownika (unikalny identyfikator).
- Nieklasyfikowane: to pliki, które są w procesie klasyfikowania, wraz z dostawcami poszczególnych ciasteczek.
- Użytkownik ma możliwość ograniczenia lub wyłączenia dostępu plików Cookies do swojego Urządzenia. W przypadku skorzystania z tej opcji korzystanie ze Serwisu będzie możliwe, poza funkcjami, które ze swojej natury wymagają plików Cookies.
CELE W JAKICH WYKORZYSTYWANE SĄ COOKIES
- Administrator wykorzystuje Cookies Własne w następujących celach:
- Konfiguracji serwisu
- dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych Serwisu;
- rozpoznania urządzenia Użytkownika Serwisu oraz jego lokalizację i odpowiednio wyświetlenia strony internetowej, dostosowanej do jego indywidualnych potrzeb;
- zapamiętania ustawień wybranych przez Użytkownika i personalizacji interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik;
- zapamiętania historii odwiedzonych stron w serwisie w celu rekomendacji treści;
- rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej.
- Uwierzytelniania użytkownika w serwisie i zapewnienia sesji użytkownika w serwisie
- utrzymania sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
- poprawnej konfiguracji wybranych funkcji Serwisu, umożliwiając w szczególności weryfikację autentyczności sesji przeglądarki;
- optymalizacji i zwiększenia wydajności usług świadczonych przez Administratora.
- Realizacji procesów niezbędnych dla pełnej funkcjonalności stron internetowych
- dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych Serwisu. W szczególności pliki te pozwalają rozpoznać podstawowe parametry Urządzenia Użytkownika i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb.
- Zapamiętania lokalizacji użytkownika
- poprawnej konfiguracji wybranych funkcji Serwisu, umożliwiając w szczególności dostosowanie dostarczanych informacji do Użytkownika z uwzględnieniem jego lokalizacji.
- Analiz i badań oraz audytu oglądalności
- tworzenia anonimowych statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych Serwisu, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości.
- Zapewnienia bezpieczeństwa i niezawodności serwisu
2. Administrator usługi wykorzystuje Cookies Zewnętrzne w następujących celach:
- zbierania ogólnych i anonimowych danych statycznych za pośrednictwem narzędzi analitycznych: Google Analytics,
- prezentowania reklam dostosowanych do preferencji Użytkownika z wykorzystaniem narzędzia internetowej reklamy: Google AdSense,
KATEGORIE PRZETWARZANYCH DANYCH OSOBOWYCH
- W zależności od celu, stosowane przez Administratora pliki cookie oraz podobne techniki do przetwarzania danych dotyczących użytkowania uwzględniają w szczególności przetwarzanie następujących kategorii danych osobowych:
Pliki niezbędne
- Wejścia użytkownika, aby zapamiętać dane wejściowe na kilku podstronach (np. aby przenieść wybrane towary do koszyka);
- Dane uwierzytelniające w celu identyfikacji użytkownika po rejestracji dla uzyskania dostępu do autoryzowanych treści podczas kolejnych wizyt (np. dostęp do konta klienta);
- Zdarzenia istotne z punktu widzenia bezpieczeństwa (np. wykrycie wielu nieudanych prób logowania);
- Dane do odtwarzania treści multimedialnych (np. odtwarzanie filmów video (o produktach) wybranych przez użytkownika).
Preferencje:
- Ustawienia dopasowania interfejsu użytkownika, które nie są powiązane ze stałym identyfikatorem (np. domyślny wybór polskiej wersji językowej serwisu).
Statystyki:
- Pseudonimizowane profile Użytkowników z informacjami o korzystaniu ze stron internetowych Administratora. Należą do nich w szczególności:
- typ/wersja przeglądarki,
- używany system operacyjny,
- URL strony odsyłającej (poprzednio odwiedzanej strony),
- nazwa hosta komputera uzyskującego dostęp (adres IP),
- czas żądania serwera,
- indywidualny identyfikator użytkownika,
- wywołane zdarzenia na stronie internetowej (schematy przeglądania).
Marketingowe:
- Pseudonimizowane profile użytkowników z informacjami o korzystaniu ze stron internetowych Administratora. Należą do nich w szczególności:
- adres IP,
- indywidualny identyfikator użytkownika,
- potencjalne zainteresowanie produktami,
- wywołane zdarzenia w witrynie (schematy przeglądania).
Podstawą prawną korzystania z plików cookie w celu ustawienia preferencji, w celach statystycznych i marketingowych (i podobnych technik) jest zgoda użytkownika na postawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO. Podstawą prawną korzystania z (technicznie) niezbędnych plików cookie (i podobnych technik) jest art. 6 ust. 1 lit. b RODO, co oznacza, że Administrator przetwarza dane w celu świadczenia usług w trakcie zawierania lub wykonywania umowy.
MOŻLIWOŚCI OKREŚLENIA WARUNKÓW PRZECHOWYWANIA LUB UZYSKIWANIA DOSTĘPU PRZEZ COOKIES
- Użytkownik może w każdej chwili usunąć pliki Cookies korzystając z dostępnych funkcji w przeglądarce internetowej, której używa.
- Ograniczenie stosowania plików Cookies, może wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronie internetowej Serwisu.
- Sposób usunięcia różni się w zależności od używanej przeglądarki internetowej oraz jej wersji. Informacje o sposobie usunięcia Cookies powinny się znajdować w zakładce „Pomoc” wybranej przeglądarki. W przypadku urządzeń mobilnych, informacja taka może znaleźć się w instrukcji obsługi. Usunięcie plików Cookies nie jest tożsame z usunięciem Danych Osobowych przez Administratora Danych Osobowych uzyskanych za pośrednictwem plików Cookies. Przykładowe sposoby konfiguracji plików „Cookies” w najpopularniejszych przeglądarkach:
- Firefox:https://support.mozilla.org/pl/kb/usuwanie-ciasteczek-i-danych-stron-firefox
- Opera: http://help.opera.com/Linux/9.60/pl/cookies.html
- Edge:https://support.microsoft.com/pl-pl/microsoft-edge/usuwanie-plik%C3%B3w-cookie-w-przegl%C4%85darce-microsoft-edge-63947406-40ac-c3b8-57b9-2a946a29ae09
- Chrome:http://support.google.com/chrome/bin/answer.py?hl=pl&answer=95647
- Safari: http://support.apple.com/kb/HT1677?viewlocale=pl_PL
- Użytkownik może tak skonfigurować swoją przeglądarkę internetową, by uniemożliwiała przechowywanie plików Cookies na komputerze, telefonie lub tablecie. Może wykorzystać w tym celu odpowiednie rozszerzenia do przeglądarek lub programy.
- Informacje o sposobie blokowania Cookies w najpopularniejszych przeglądarkach internetowych znajdują się pod tymi linkami:
- Firefox: https://support.mozilla.org/pl/kb/blokowanie-ciasteczek
- Opera: https://help.opera.com/pl/latest/web-preferences/
- Edge: https://support.microsoft.com/pl-pl/microsoft-edge/usuwanie-plików-cookie-w-przeglądarce-microsoft-edge-63947406-40ac-c3b8-57b9-2a946a29ae09
- Chrome:https://support.google.com/chrome/answer/95647?co=GENIE.Platform%3DAndroid&hl=pl
- Safari: https://support.apple.com/pl-pl/HT201265
- Zmiana konfiguracji przeglądarki internetowej na taką, która uniemożliwia lub ogranicza przechowywanie plików Cookies może spowodować ograniczenia funkcjonalności Serwisu. Do podobnych skutków może prowadzić wykasowanie plików Cookies w trakcie świadczenia usługi. Oznacza to, że niektóre z usług nie będą dostępne bez plików Cookies, przykładowo nie będzie można zalogować się w Serwisie lub dokonać zakupów.
ZMIANA POLITYKI PRYWATNOŚCI
- Administrator Serwisu zastrzega sobie prawo zmiany powyższej polityki prywatności w każdej chwili i miejscu, jednocześnie zobowiązując się do niezwłocznego opublikowania nowej polityki prywatności na stronach Serwisu i poinformowania o tym fakcie wszystkich zarejestrowanych Użytkowników.
- Pytania związane z Polityką Prywatności Administrator Serwisu prosi kierować na adres: [email protected]
- Niniejsza polityka obowiązuje od dnia 14.08.2024r.