Coraz większą uwagę zwracamy na to, by wnętrza odpowiadały naszemu stylowi życia. Chcemy mieszkać w przestrzeniach ukazujących nasze pasje, hobby, a przede wszystkim poczucie estetyki i styl. Odzwierciedleniem tych dążeń są wyniki ankiety, przeprowadzonej przez naszą redakcję. Zbierając materiały do Trendbooka IH, zapytaliśmy architektów i specjalistów z branży o najsilniejsze tendencje we współczesnym projektowaniu. Zdecydowana większość odpowiedziała, że to właśnie personalizacja wnętrz zdominuje wymagania inwestorów. Urządzając wnętrza będziemy poszukiwać mebli innych niż wszystkie, zaprojektowanych pod nasze potrzeby. Dziś porozmawiamy z Agatą Pietrzak – specjalistą z działu mebli, pracującą w warszawskim showroomie Internity Home. Agata opowie nam jak wygląda proces kreowania, wyboru i zamawiania mebli personalizowanych w naszych salonach.

meble personalizowane

Personalizacja wnętrz to obecnie jeden z najsilniejszych trendów.

Meble personalizowane – co to oznacza?

Redakcja: Najprościej rzecz ujmując, personalizacja oznacza dostosowanie produktu do indywidualnych potrzeb klienta. Opowiedz w jaki sposób przebiega ten proces w salonach Internity Home i jak klient może wpłynąć na finalny look mebla.

Agata Pietrzak: Pracę z klientem zaczynamy od przetestowania modeli, które posiadamy na ekspozycji. Wspólnie sprawdzamy ich komfort siedzenia i ergonomię, dzięki czemu jesteśmy w stanie określić jaki typ mebla oraz typ wypełnienia (w przypadku mebli tapicerowanych), odpowiada potrzebom klienta. Wtedy możemy zacząć proces personalizacji, dzięki któremu modyfikujemy model wzorcowy tak, by był wygodny, piękny i idealnie dopasowany do proporcji wnętrza. Jesteśmy wstanie wpłynąć na niemal każdy parametr mebla: rodzaj wypełnienia, typ tapicerki, rozmiar, kolor tkaniny czy wybarwienie nóżek. Dodatkowo na ilość i rozmiar poduch dekoracyjnych, a w przypadku mebli twardych rodzaj drewna oraz jego kolor. Mamy w ofercie producentów, którzy po weryfikacji technologicznej i konstrukcyjnej, są otwarci na zmianę pierwotnych wzorów, pod życzenie klienta. Zatem klient „projektuje” mebel niemal od podstaw. Mogę również dodać, że nie zdarza się nam zamawiać dwóch takich samych modeli, więc dzięki personalizacji otrzymujemy wyjątkowy produkt, którego nie spotkamy nigdzie indziej. 

Redakcja: Wydaje się, że wybór wszystkich elementów składowych zajmuje sporo czasu. Czy jesteś w stanie spersonalizować z klientem mebel podczas jednego spotkania? Co jeśli klient nie ma czasu, by nas odwiedzić więcej niż raz lub znajduje się w innym mieście/kraju i nie ma szansy na osobistą wizytę?

AP: Jesteśmy w stanie niemal wszystko zorganizować zdanie, a klient, jeśli nie ma takiej możliwości, nawet nie musi osobiście pojawić się w naszych showroomie. Na podstawie przesłanego rzutu pomieszczenia zaproponujemy odpowiedni rozmiar mebla. Przesyłamy skany tkanin, by móc wstępnie określić kolorystykę i rodzaj tapicerki. Następnie możemy przesłać wybrane próbki, tak by klient sprawdził, jak tkanina prezentuje się w rzeczywistości i czy pasuje do wnętrza. Bardzo chętnie uczestniczymy, również w spotkaniach online, a nawet posiadamy opcje wirtualnego spaceru po naszej warszawskiej ekspozycji. 

meble personalizowane

Spośród licznych opcji wybierz te, które sprawdzą się w twoim wnętrzu.

Meble szyte na miarę

Redakcja: Personalizacja pozwala nam stworzyć wymarzony model, idealnie wpisujący się w przestrzeń i styl naszego wnętrza. Metraż nie jest problemem, gdyż jesteśmy w stanie wybrać rozmiar i układ wpasowany, nawet w najmniejszą przestrzeń. Ponadto, w showroomie Internity Home klienci, którzy nie korzystają z usług architekta wnętrz mogą liczyć na profesjonalną pomoc.

AP: Obsługa działu meblowego składa się z osób, które posiadają wykształcenie kierunkowe, zatem jesteśmy w stanie pomóc każdemu klientowi. Często pracujemy na tworzonych przez nasz rysunkach technicznych, pozwalających wyobrazić sobie jak dany układ czy rozmiar będzie prezentował się we wnętrzu. Zatem poza wiedzą teoretyczną i techniczną, posiadamy również praktyczną. 

Meble personalizowane

Możemy wpłynąć na niemal każdy parametr mebla: rodzaj wypełnienia, typ tapicerki, rozmiar, kolor tkaniny czy wybarwienie nóżek.

Redakcja: Podobno Polacy znudzeni są stylem skandynawskim i zaczynają rezygnować z szarości, która tak wiele lat królowała w kolorystyce wnętrz. Czy potwierdzisz zmianę tej tendencji, obserwując codzienne wybory klientów Internity Home?

AP: Jeśli chodzi o tapicerki mebli wypoczynkowych, nadal najchętniej wybierana jest szarość. Kiedy pytamy klientów dlaczego, najczęściej odpowiadają, że to bezpieczny kolor, nie widać na nim zabrudzeń. Jednak staramy się obalać mit, że inne kolory są trudne w utrzymaniu czystości. Wszystko zależy od rodzaju tkaniny. Jeśli zdecydujemy się na tkaninę w technologii Aqua Clean, jesteśmy w stanie wyczyścić większość plam samą wodą. Natomiast jeśli szarość nie jest wyborem jedynie praktycznym, nie musi być ona nudna. Możemy poszaleć w obrębie faktury lub rodzaju tapicerki. Gruby splot, welur, wełna czy coraz bardziej popularna faktura sztruksu oraz bukli spowoduje, że spojrzymy na szarość w zupełnie inny sposób. Obserwuję, także coraz większe zainteresowanie klientów mocnymi i wyrazistymi barwami. Tutaj dominują butelkowa zieleń, classic blue oraz, od niedawna, rudości.

Dzięki personalizacji nie musimy chodzić na wnętrzarskie kompromisy.

Redakcja: Czy możesz nam jeszcze powiedzieć, jacy producenci realizują zamówienia na meble personalizowane i ile wynosi czas oczekiwania na taki model?

AP: Wśród producentów dominują rodzime marki, takie jak Sits oraz Nobonobo. Ponad to Fameg i Paged, specjalizujący się w tzw. meblach twardych (stoły, krzesła). Te brandy są również bardzo otwarte na najróżniejsze modyfikacje klientów. Jednocześnie mamy tutaj bardzo korzystną półkę cenową. Wśród oferty Internity Home znajdują się, także włoscy producenci mebli premium: Nicoline, Pianca i Pedrali oraz czeska marka Ton wśród której znajdziemy drewniane krzesła i stoły. Natomiast czas realizacji personalizowanych zamówień, jest dość długi, porównując go z „gotowymi” meblami. Na takie modele musimy poczekać od 6 do 9 tygodni, co wynika z tego, że produkcja zaczyna się w momencie kiedy zamówienie trafia do fabryki. Jednak w zamian otrzymujemy nasz wymarzony mebel, wykonany w najwyższych standardach produkcyjnych o solidnej konstrukcji i co najważniejsze, bardzo wygodny. 

Rudości zyskują coraz większą popularność wśród tapicerek meblowych. Sofa TOKYO marki Sits.

Meble personalizowane –  do jakich wnętrz i dla kogo?

Redakcja: Personalizacja mebli brzmi trochę jak coś zarezerwowanego dla nielicznych, posiadaczy luksusowych apartamentów czy dużych domów. Może na koniec powiedz, jak to wygląda w praktyce, kto wybiera meble „szyte na miarę” i dlaczego?

AP: Meble personalizowane są dla każdego, nie ma znaczenia jakiej wielkości mieszkanie czy dom posiadamy. Rozwiązanie sprawdzi się w małych wnętrzach, gdzie każdy metr jest na wagę złota oraz w bardzo dużych salonach, którym trzeba nadać przytulności. Także, tam gdzie mamy do czynienia z tzw. „trudnymi” przestrzeniami, np. poddaszem oraz specjalnymi projektami, kiedy klienci poszukują czegoś bardzo wyjątkowego. Natomiast chyba najczęściej, przychodzą do mnie rodziny. Wówczas liczy się uwzględnienie komfortu wszystkich domowników oraz praktyczna tapicerka, którą będzie można łatwo wyczyścić. Personalizacja z pewnością jest pożądanym rozwiązaniem, a nasi klienci pragną żyć we wnętrzach podporządkowanym ich potrzebom i gustowi, a nie odwrotnie.   

 

 

Podoba Ci się artykuł? Udostępnij →

Zapytaj // naszego eksperta

Agata Pietrzak

Specjalista // Meble
×

Zobacz // próbki i ekspozycję

Internity Home Warszawa

Duchnicka 3, Warszawa

Internity Home Warszawa

ul. Bartycka 24/26 (pawilon 208)

Internity Home Łódź

Wróblewskiego 19a, Łódź

Prodesigne Kraków

ul. Składowa 22, Kraków