Płytki jak puzzle czyli Triennale od Marazzi

Trendy
Skontaktuj się z namiKontakt
Kolekcja Triennale Marazzi
Kolekcja Triennale Marazzi
Kolekcja Triennale Marazzi
Kolekcja Triennale Marazzi
Kolekcja Triennale Marazzi
Kolekcja Triennale Marazzi
Kolekcja Triennale Marazzi
Kolekcja Triennale Marazzi
Kolekcja Triennale Marazzi
Kolekcja Triennale Marazzi
Kolekcja Triennale Marazzi
Kolekcja Triennale Marazzi
Kolekcja Triennale Marazzi
Kolekcja Triennale Marazzi
Kolekcja Triennale Marazzi
Kolekcja Triennale Marazzi

Ponadczasowe piękno płytki znajduje potwierdzenie w nowych wersjach Triennale, w których główną rolę odgrywa kolor w wariantach błyszczących i matowych, kontrastowych lub ton w ton. Uniwersalność przyjmuje totalny wymiar, ponieważ legendarny kształt pojawia się teraz we wszystkich kolekcjach marki, w dwóch wielkościach (10×15,5 i 30×46,5 cm) i w dwóch technologiach, gresu porcelanowego i pojedynczego wypalania, z przeznaczeniem zarówno na posadzki, jak i na okładziny. W związku z tym wzór graficzny „czterech zaokrąglonych boków” może się łączyć z ekspresyjnością żywicy, kamienia, cementu, marmuru, które oferuje kolekcja Grande, lub z bardziej architektonicznymi i technicznymi wymiarami linii SistemS, a także z barwami i urokiem retro linii D_Segni z katalogu Crogiolo. 

L
egendarna płytka ceramiczna zaprojektowana przez Gio Pontiego i Alberta Rosselliego, powstała sześćdziesiąt lat temu, ale jej ponadczasowa wartość sprawiła, że powraca w wielkiej krasie. Wyprodukowano ją dla marki Marazzi z okazji Triennale w Mediolanie w 1960 r. i właśnie od tego wydarzenia wzięła swoją nazwę.
Do historii wzornictwa przeszła z powodu złamania dogmatu kwadratowego lub prostokątnego kształtu płytek i zrewolucjonizowała branżę swoimi „czterema zaokrąglonymi bokami”.

 

 

Triennale Marazzi – hymn na cześć modułowości

Płytka ceramiczna o sinusoidalnym kształcie i błyszczącej powierzchni w różnych kolorach od razu zdobyła popularność, stając się hymnem na rzecz modułowości i elastyczności. Genialny splot połączeń o niezliczonych możliwościach kompozycyjnych, oparty został na harmonii przeciwieństw: pusty-pełny, pozytywny-negatywny, poziomy-pionowy, prosta-krzywa. Obecnie wykorzystywana we wszystkich kolekcjach Marazzi, zwielokrotnia swoją siłę ekspresji w nieskończonej grze tekstur i kolorów, niczym uniwersalny język. Triennale przekracza granice epok, powierzchni, kontekstów, w otwartym i ciągłym dialogu między historią i technologią, wzornictwem i produkcją przemysłową, formą i materią, ceramiką i gresem.

Nowe oblicze lastryko – Marazzi kolekcja Ghiara

Nowy język legendarnej płytki

Kolekcja Triennale Marazzi

Płytka Triennale jest prezentowana na wystawie „Gio Ponti: Amare l’architettura” w Narodowym Muzeum Sztuk XXI wieku (Maxxi) w Rzymie do 27 wrzesien 2020 r., w dwóch kompozycjach, które interpretują ją w nowych odsłonach.

Podobne artykuły