Firma GROHE jest globalnym producentem kompletnych rozwiązań do kuchni i łazienki. Marka już w 2018 roku rozpoczął proces pakowania swoich produktów w bardziej ekologiczne materiały. Do dnia dzisiejszego udało się wyeliminować około 10 milionów opakowań produktów GROHE, które zawierały w sobie plastik. Szacuje się, że do 2021 roku ilość ta wzrośnie do 35 milionów. Współpraca GROHE z organizacją Pacific Garbage Screening (PGS) to wyraz wsparcia dla globalnej misji zmniejszenia wpływu plastikowych opakowań na środowisko naturalne.

Ekologiczne rozwiązania w domu | Poradnik Internity Home

Ekologiczna inicjatywa GROHE – w służbie środowisku

Przejście na opakowania bez plastiku to proces dotyczący wszystkich fabryk firmy. Jego pierwszym etapem było zidentyfikowanie najbardziej powszechnie stosowanych opakowań wykonanych plastiku, a następnie znalezienie ekologicznych zamienników, poddanie ich testom i wykorzystanie na większą skalę.

“Korzystanie z opakowań, które są zupełnie pozbawione plastiku jest częścią naszej strategii 360 w zakresie zrównoważonego rozwoju. Dotyczy ona pracowników, dostawców, konsumentów, procesów produkcji, jak też działań na rzecz społeczeństwa. Jako zaufana marka mamy za zadanie stale monitorować i dostosowywać wdrożone procesy, biorąc pod uwagę zrównoważony rozwój.”

Thomas Fuhr, COO Fittings LIXIL International oraz CEO firmy Grohe AG.

Misja dotycząca rezygnacji z tworzyw sztucznych w opakowaniach jest dla GROHE, krokiem w kierunku walki ze światowym problemem plastikowych odpadów. Istotnym wkładem w tę walkę są również systemy kuchenne Blue Home, które zapewniają przefiltrowaną wodę w trzech wariantach: niegazowanym, lekko gazowanym i gazowanym – prosto z baterii kuchennej. Woda jest też od razu chłodzona, by gwarantować jak najlepszy smak. Dzięki temu rozwiązaniu czteroosobowa rodzina może uniknąć zużycia aż 800 plastikowych butelek w ciągu roku.

Ekologiczna inicjatywa Grohe

Wspólna walka

GROHE w walce z plastikiem zjednoczyła siły z organizacją Pacific Garbage Screening. Fundamentem jest tutaj wspólna wizja oczyszczenia wód w oceanach i rzekach z plastiku. Doświadczony architekt opracował specjalną platformę, która posłuży gromadzeniu plastikowych odpadów, zanim trafią one do oceanu. Firma GROHE wspiera ten projekt nie tylko finansowo – partnerzy chcą wspólnie podnosić świadomość społeczną dotyczącą problemu i zachęcać ludzi do bardziej ekologicznego stylu życia.

Obok inicjatywy wymierzonej przeciwko plastikowi, marka GROHE wprowadziła także strategię ograniczenia niemal całkowicie emisji dwutlenku węgla w swoich fabrykach. Cel zerowej emisji udało się osiągnąć 1 kwietnia 2020. Centra produkcyjne LIXIL EMENA przerzuciły się na zieloną energię w już lipcu 2019. Nieuniknioną emisję CO2 firma GROHE rekompensuje, wspierając projekty certyfikowane według najwyższych standardów takich jak Gold Standard, który powstał z inicjatywy WWF. Dzięki swojemu zaangażowaniu marka GROHE jest stale wyróżniana nagrodą German Sustainability Award, a w 2017 roku otrzymała nagrodę od niemieckiego rządu za swoje działania w zakresie zrównoważonego rozwoju. Ponadto w zeszłym roku CEO firmy Thomas Fuhr został nagrodzony przez organizację B.A.U.M. za swoje zaangażowanie w wdrażanie ekologicznych rozwiązań.

Podoba Ci się artykuł? Udostępnij →

Zapytaj // naszego eksperta

Agnieszka Wichracka

Specjalista //Wyposażenie wnętrz
×

Daniel Kwiatkowski

Specjalista //Wyposażenie wnętrz
×

Zobacz // próbki i ekspozycję

Internity Home Warszawa

Duchnicka 3, Warszawa

Internity Home Warszawa

ul. Bartycka 24/26 (pawilon 208)

Internity Home Łódź

Wróblewskiego 19a, Łódź

Prodesigne Kraków

ul. Składowa 22, Kraków