Regulamin Sklepu Internetowego | IH - Internity Home

Regulamin Sklepu Internetowego

I DEFINICJE

 

§1

W niniejszym regulaminie sklepu internetowego www.internityhome.pl, zwanym dalej

Regulaminem, pod poniższymi pojęciami należy rozumieć:

a) „Sprzedawca” – INTERNITY S.A. z siedzibą w Warszawie (01-796), ul. Duchnicka 3; Sąd Rejonowy dla M.St. Warszawy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego KRS 0000307937, NIP 527-23-97-617 Regon 015447488;

e-mail: duchnicka@internity.pl; tel. +48 22 885 65 60,

b) „Sklep” – sklep internetowy znajdujący się na stronie internetowej https://internityhome.pl/  oraz jej podstronach,

c) „Kupujący” – każda osoba, która zawarła ze Sprzedawcą umowę o założenie Konta

w Sklepie lub bez jej zawierania złożyła zamówienie; pojęcie to oznacza również osobę, która nie posiada Konta i jest w trakcie składania zamówienia,

d) „Konto” – konto Kupującego założone przez niego w Sklepie zgodnie z zasadami określonymi w Regulaminie,

e) „Konsument” – osoba zdefiniowana w przepisie art. 221 Kodeksu cywilnego,

f) „PB jednoosobowy” – osobę fizyczną zawierającą w ramach Sklepu ze Sprzedawcą umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego,

 

II POSTANOWIENIA OGÓLNE

 

§2

1. Regulamin określa zasady świadczenia usług drogą elektroniczną przez Sprzedawcę na rzecz Kupujących, polegających na umożliwieniu im:

a. zawierania przez Internet umów sprzedaży towarów znajdujących się   w asortymencie Sklepu za ceny podane na odpowiednich podstronach Sklepu,

b. skorzystania z usługi Newsletter.

2. Sklep realizuje zamówienia na terenie Polski.

§3

Treści prezentowane na stronach Sklepu, a w szczególności ogłoszenia, reklamy, cenniki i inne informacje, nie są ofertą w rozumieniu przepisów art. 66 i 661 Kodeksu cywilnego, lecz zaproszeniem do składania ofert.

§4

Ceny towarów znajdujących się w asortymencie Sklepu są wyrażone w złotych polskich i zawierają podatek VAT. Sprzedawca może dokonywać modyfikacji asortymentu Sklepu, cen towarów, przeprowadzać i odwoływać akcje promocyjne. Zmiany nie mają wpływu na zawarte już z Klientami umowy sprzedaży poszczególnych towarów.

  §5

1. Do korzystania ze Sklepu nie jest konieczne spełnienie szczególnych warunków technicznych przez komputer lub inne urządzenie Klienta. Wystarczający jest: dostęp do Internetu, posiadanie adresu e-mail oraz standardowy system operacyjny i przeglądarka internetowa.

2. Do prawidłowego złożenia zamówienia wymagane jest włączenie obsługi plików cookies w przeglądarce internetowej. Pliki cookies służą do utrzymania sesji Klienta po zalogowaniu się do Konta oraz do utrzymania procesu składania zamówienia. Możliwe jest następnie ich skasowanie poprzez odpowiednie opcje dostępne w przeglądarce internetowej lub za pomocą innego oprogramowania. Szczegółowe informacje odnośnie plików cookies zawarte są pod linkiem https://internityhome.pl/polityka-prywatnosci/.

 

III USŁUGA NEWSLETTER

 

§6

1. W ramach sklepu Kupujący ma możliwość skorzystania z usługi Newslettera.

2. Formularz znajdujący się w polu Newsletter stanowi ofertę Sprzedawcy skierowaną do przyszłego Kupującego w przedmiocie zawarcia umowy o świadczenie usługi Newsletter.

3. Osoba chcąca zawrzeć ze Sprzedawcą umowę o świadczenie usługi Newsletter powinna wypełnić powyższy formularz przez podanie w nim adresu e- mail.

4. Kliknięcie przycisku „Chcę otrzymywać Newsletter” powoduje wysłanie formularza do Sprzedawcy i jest równoznaczne z przyjęciem oferty Sprzedawcy, o której mowa w postanowieniu ustępu pierwszego niniejszego paragrafu. Z tą chwilą między Sprzedawcą, a osobą, która wypełniła formularz, dochodzi do zawarcia umowy o świadczenie usługi Newsletter.

§7

1. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności usługi cyfrowej lub treści cyfrowej na podstawie obowiązujących przepisów prawa, a w szczególności rozdziału 5b ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.

2. Sprzedawca może dokonać zmiany usługi cyfrowej lub treści cyfrowej z przyczyn wskazanych poniżej:

a. wprowadzenia przez Sprzedawcę nowych funkcjonalności dostępnych poprzez Konto lub zmian istniejących funkcjonalności, przy czym na tej podstawie Sprzedawca nie może usunąć możliwości korzystania przez Kupującego z usługi, o której mowa w postanowieniu § 2 ust. 1 lit. a Regulaminu,

b. zmiany przepisów prawa, które powodują konieczność dostosowania do nich postanowień Regulaminu, w szczególności zmiany przepisów o: ochronie konsumentów, świadczeniu usług drogą elektroniczną, ochronie danych osobowych.

3. Wprowadzenie zmiany opisanej w ustępie powyżej nie będzie się wiązać z żadnymi kosztami po stronie Kupującego. Bez uszczerbku dla §21 ust. 3 Regulaminu, jeśli zmiana taka istotnie i negatywnie wpłynie na dostęp Kupującego do treści cyfrowej lub usługi cyfrowej lub korzystanie z nich, Sprzedawca poinformuje Kupującego z odpowiednim wyprzedzeniem na trwałym nośniku o właściwościach i terminie dokonania tej zmiany oraz prawie wypowiedzenia umowy bez zachowania terminu wypowiedzenia w ciągu 30 dni od dnia dokonania zmiany lub poinformowania o tej zmianie, jeżeli poinformowanie nastąpiło później niż ta zmiana.

 

IV ZŁOŻENIE ZAMÓWIENIA

 

§8

1. Sprzedaż towarów odbywa się na podstawie zamówień składanych przez Kupującego.

2. Umowa sprzedaży zawierana jest w języku polskim.

§9

1. Klient może składać zamówienia w Sklepie Internetowym za pośrednictwem Strony Internetowej Sklepu lub poczty elektronicznej przez 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę.

2. Klient może składać zamówienia w Sklepie Internetowym za pośrednictwem telefonu w godzinach i dniach wskazanych na Stronie Internetowej Sklepu.

3. Klient składający zamówienie za pośrednictwem Strony Internetowej Sklepu, kompletuje zamówienie wybierając Towar, którym jest zainteresowany. W celu zawarcia umowy sprzedaży ze Sprzedawcą Kupujący w pierwszym kroku powinien wybrać towary i kliknąć znajdujący się przy nich przycisk „Do koszyka”.

4. Po dodaniu towarów do koszyka, Kupujący ma możliwość usunięcia ich lub dodania kolejnych, a także wyboru sposobu dostawy oraz płatności. Jeżeli Kupujący dysponuje kodem rabatowym, to może go podać w odpowiednim polu. Następnie trzeba kliknąć przycisk służący przejściu dalej „Przejdź do kasy”.

5. Następnie należy podać dane dostawy (w przypadku wyboru sposobu dostawy innego niż odbiór osobisty), dane do faktury oraz dane kontaktowe.

6. Po przejściu do kolejnego etapu wyświetli się podsumowanie zamówienia. Można także dodać uwagi do zamówienia.  W rubryce „Razem z VAT” wyświetlona będzie łączną kwota do zapłaty, czyli obejmującą cenę towaru, koszty dostawy oraz wybranej metody płatności. Następnie należy kliknąć przycisk „Realizuj zamówienie z obowiązkiem zapłaty”.

7. Wskazane w podsumowaniu towary wraz z podaniem ich liczby, cen, a także kosztami dostawy i płatności stanowią skierowane do Kupującego przez Sprzedawcę zaproszenie do złożenia oferty zawarcia umowy sprzedaży w przedmiocie tych towarów. Kupujący z chwilą kliknięcia przycisku „Realizuj zamówienie z obowiązkiem zapłaty” składa Sprzedawcy ofertę zawarcia powyższej umowy.

8. W przypadku wyboru sposobu płatności: „Przelewy24 (szybki przelew, BLIK, karta, raty)”, Kupujący po kliknięciu przycisku „Realizuj zamówienie z obowiązkiem zapłaty” zostanie przekierowany na stronę podmiotu realizującego płatności internetowe. Realizacja płatności odbywa się na podstawie regulaminu dostępnego na stronie podmiotu realizującego płatności internetowe. Płatność dokonana z góry, w przypadku odmowy przyjęcia oferty Kupującego, w całości jest zwracana Kupującemu.

9. Sprzedawca wysyła wiadomość e-mail z potwierdzeniem otrzymania oferty od Kupującego. Z chwilą potwierdzenia przez Sprzedawcę otrzymania oferty, Kupujący jest związany ofertą.

10. Sprzedawca potwierdza Kupującemu treść zawieranej umowy, przesyłając ją na trwałym nośniku w wiadomości e-mail wraz z informacją o przyjęciu oferty Kupującego.

11. W przypadku wprowadzenia błędnych danych do formularza zamówienia, Kupujący może skontaktować się ze Sprzedawcą w celu ich modyfikacji mailowo na adres e-mail:  duchnicka@internity.pl; tel. +48 22 885 65 60

§10

1. Dostępne są następujące sposoby płatności: przelew tradycyjny oraz płatność drogą elektroniczną (m.in. szybki przelew internetowy, Blik, płatność kartą). Dostępne są następujące formy dostawy: przesyłka kurierska, paczkomat lub automat, odbiór osobisty w Punkcie Odbioru Towarów, z tym zastrzeżeniem, że nie wszystkie formy dostawy są dostępne dla wszystkich kategorii produktów.

2. Klient powinien dokonać płatności za zamówienie w wysokości wynikającej z zawartej Umowy sprzedaży w terminie 3 dni roboczych, jeżeli wybrał formę przedpłaty.

3. Koszty związane z dostawą towarów ponosi Kupujący, chyba że Sprzedawca postanowił inaczej np. wprowadził określoną wartość zakupów powyżej której Kupujący nie ponosi kosztów dostawy.

4. Ze względu na fakt, że sposoby, terminy dostaw oraz wysokość opłat za dostarczenie towarów oraz koszty związane z wybraną formą płatności są uzależnione od gabarytów towaru, są one określane każdorazowo przy składaniu zamówienia.

5. Sprzedawca realizuje Dostawę wyłącznie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

§11

1. Do zamówienia dołączony jest dokument sprzedaży, zgodny z przepisami podatkowymi.

2. Kupujący wyraża zgodę na stosowanie przez Sprzedawcę w rozliczeniach faktur elektronicznych w rozumieniu ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów      i usług.

 

V ZWROTY I REKLAMACJE

 

§12

1. Jeżeli Kupujący jest Konsumentem lub PB jednoosobowym, wówczas przysługuje mu prawo odstąpienia od umowy sprzedaży zawartej ze Sprzedawcą, bez podania przyczyn, w terminie 14 dni od dnia, w którym Kupujący wszedł w posiadanie towarów lub w którym osoba trzecia, inna niż przewoźnik i wskazana przez Kupującego, weszła  w posiadanie towarów. Jeżeli przedmiotem umowy jest wiele towarów, które są dostarczane osobno, termin ten wygasa po upływie 14 dni od dnia, w którym Kupujący wszedł w posiadanie ostatniego z towarów lub w którym osoba trzecia, inna niż przewoźnik i wskazana przez Kupującego, weszła w posiadanie ostatniego z towarów.

2. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, Kupujący powinien poinformować Sprzedawcę o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład złożonego na piśmie przesłanym pocztą lub pocztą elektroniczną na adres Sprzedawcy podany w postanowieniu § 1 lit. a Regulaminu).

3. Kupujący może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, udostępnianego przez Sprzedawcę, który to formularz dostępny jest na stroniehttps://internityhome.pl/  jednak nie jest to obowiązkowe.

4. Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby Kupujący wysłał informację dotyczącą wykonania przysługującego mu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.

5. W przypadku odstąpienia od umowy Sprzedawca niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Kupującego o odstąpieniu od umowy zwraca Kupującemu wszystkie otrzymane od niego płatności, w tym koszty dostarczenia towaru do Konsumenta lub PB jednoosobowego (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Kupującego sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę). Sprzedawca dokona zwrotu płatności przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały użyte przez Kupującego w pierwotnej transakcji, chyba że Kupujący wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie i nie wiąże się ono  z powstaniem dodatkowych kosztów.

6. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do chwili otrzymania towaru lub do chwili dostarczenia dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.

7. Kupujący powinien odesłać lub przekazać towar do Sprzedawcy niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformował o odstąpieniu od umowy. Termin jest zachowany, jeżeli Kupujący odeśle towar przed upływem terminu 14 dni. Sprzedawca zaleca, by Kupujący opakował zwracany towar  w odpowiedni sposób, by zabezpieczyć go przed uszkodzeniami na czas transportu.

8. Kupujący ponosi bezpośrednie koszty zwrotu towaru.

9. Kupujący odpowiada tylko za zmniejszenie wartości towaru wynikające z korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towaru.

10. Prawo odstąpienia nie przysługuje Konsumentowi lub PB jednoosobowemu  w odniesieniu do umowy:

a. w której przedmiotem świadczenia jest towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji Konsumenta lub PB jednoosobowego lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;

b. w której przedmiotem świadczenia są towary, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi towarami.

§13

1. Sprzedawca informuje, że ponosi odpowiedzialność za zgodność towaru, treści cyfrowej oraz usługi cyfrowej z umową.

Reklamacje dotyczące świadczenia usług drogą elektroniczną przez Sprzedawcę lub dotyczące zakupionych towarów można składać pisemnie na adres Sprzedawcy podany w postanowieniu § 1 lit. a Regulaminu, mailowo na następujący adres e-mail: reklamacje@internity.pl W reklamacji należy podać: numer zamówienia (lub inne dane pozwalające je zidentyfikować), dane kontaktowe Kupującego umożliwiające udzielenie odpowiedzi na złożoną reklamację oraz opis zdarzenia będącego podstawą reklamacji.

2. Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji w terminie 14 dni od daty jej otrzymania.

 

VI CZAS TRWANIA UMOWY O ZAŁOŻENIE KONTA I ŚWIADCZENIE USŁUGI NEWSLETTER

 

§14

Umowa z Kupującym o założenie Konta oraz umowa o świadczenie usługi Newsletter są zawierane na czas nieokreślony.

§15

Kupujący może w każdym czasie wypowiedzieć umowę o założenie Konta oraz umowę o świadczenie usługi Newsletter ze skutkiem natychmiastowym poprzez wysłanie wypowiedzenia na adres Sprzedawcy podany w § 1 lit a Regulaminu lub emailem na adres duchnicka@internity.pl. W przypadku umowy o świadczenie usługi Newsletter wypowiedzenie umowy jest możliwe również poprzez kliknięcie w link zamieszczony w przesyłanych przez Sprzedawcę Newsletterach.

 

VII ZMIANY REGULAMINU

 

§16

1. Sprzedawca ma prawo do jednostronnej zmiany Regulaminu na zasadach określonych w postanowieniach niniejszego paragrafu i jedynie w przypadku wystąpienia jednej z następujących przyczyn:

a. wprowadzenia przez Sprzedawcę nowych usług, związanych ze Sklepem,

b. zmian sposobów dostawy lub płatności,

c. modyfikacji ścieżki zakupowej,

d. zmiany przepisów prawa, które powodują konieczność dostosowania do nich postanowień Regulaminu, w szczególności zmiany przepisów o: ochronie konsumentów, świadczeniu usług drogą elektroniczną, ochronie danych osobowych. W przypadku wystąpienia tej przyczyny Regulamin może być zmieniony w zakresie niezbędnym do dostosowania jego treści do nowych wymogów prawnych

Wprowadzane zmiany nie będą miały wpływu na uprzednio zawarte umowy sprzedaży.

2. W przypadku wystąpienia jednej z powyższych przyczyn, Sprzedawca prześle do Kupujących, na podane przez nich w Sklepie adresy e-mail, informację o planowanej zmianie Regulaminu wraz z treścią nowego Regulaminu. Informacja zostanie wysłana do Kupujących na co najmniej 14 dni przed dniem wejścia w życie planowanych zmian.

3. Kupujący, który nie akceptuje planowanych zmian, może wypowiedzieć umowę o założenie Konta na zasadach wskazanych w postanowieniu § 19 Regulaminu. Jeżeli Kupujący nie wypowie umowy o założenie Konta przed dniem wejścia w życie nowego brzmienia Regulaminu, wówczas staje się on wiążący dla Kupującego z dniem wskazanym jako dzień wejścia w życie nowej wersji Regulaminu.

 

VIII POSTANOWIENIA NIEDOTYCZĄCE KONSUMENTÓW ORAZ PB JEDNOOSOBOWYCH

 

§17

Postanowienia części IX Regulaminu dotyczą jedynie Kupujących, którzy są przedsiębiorcami w rozumieniu przepisu art. 431 Kodeksu cywilnego, zwanych dalej „Przedsiębiorcami”. Nie dotyczą one Konsumentów oraz PB jednoosobowych.

§18

Sprzedawcy przysługuje prawo odstąpienia od umowy sprzedaży zawartej z Przedsiębiorcą w terminie 14 dni od dnia jej zawarcia. Odstąpienie to może nastąpić bez podania przyczyny i nie rodzi po stronie Przedsiębiorcy żadnych roszczeń w stosunku do Sprzedawcy.

§19

Sprzedawca ma prawo ograniczyć Przedsiębiorcom dostępne sposoby płatności, w tym także wymagać dokonania przedpłaty w całości albo w części i to niezależnie od wybranego przez Przedsiębiorcę sposobu płatności.

§20

1. Z chwilą wydania przez Sprzedawcę towaru zakupionego przez Przedsiębiorcę przewoźnikowi przechodzą na Przedsiębiorcę korzyści i ciężary związane z towarem oraz niebezpieczeństwo przypadkowej jego utraty lub uszkodzenia. Sprzedawca w takim wypadku nie ponosi odpowiedzialności za utratę, ubytek lub uszkodzenie towaru powstałe od przyjęcia go do przewozu aż do wydania go Przedsiębiorcy oraz za opóźnienie w przewozie przesyłki.

2. Przedsiębiorca w chwili odbioru towaru zobowiązany jest zbadać przesyłkę w czasie i w sposób przyjęty przy przesyłkach tego rodzaju. Jeżeli stwierdzi, że w czasie przewozu nastąpił ubytek lub uszkodzenie towaru, obowiązany jest dokonać wszelkich czynności niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności przewoźnika.

§21

1. Zgodnie z art. 558 § 1 Kodeksu cywilnego odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za wady w odniesieniu do towarów kupionych przez Przedsiębiorcę zostaje wyłączona.

§22

Wszelkie spory powstałe pomiędzy Sprzedawcą a Przedsiębiorcą podlegają rozstrzygnięciu sądów powszechnych właściwych miejscowo dla Sprzedawcy.

 

IX. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

 

§23

W trakcie korzystania ze Sklepu oraz korespondencji ze Sprzedawcą zakazane jest podawanie treści o charakterze bezprawnym.

§24

Informujemy, że pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr/ znajduje się platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów dotyczących umów zawartych na odległość pomiędzy konsumentami a przedsiębiorcami. Platforma stanowi punkt dostępu dla konsumentów i przedsiębiorców, którzy chcieliby skorzystać z pozasądowego rozstrzygania sporów konsumenckich dotyczących transakcji internetowych.

 

FORMULARZ ODSTĄPIENIA

OD UMOWY / wzór

Formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy

 

 

ADRES DO KORESPONDENCJI                                      

ul. Duchnicka 3

internityhome.pl

01-796 Warszawa

e-mail: duchnicka@internity.pl

tel. 22 885 65 60

 

 

 

Ja / My* niniejszym informuję / informujemy* o moim / naszym* odstąpieniu od umowy sprzedaży

następujących rzeczy:

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Data zawarcia umowy:

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Imię i nazwisko konsumenta/-ów

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Adres konsumenta/-ów

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

 

 

Podpis konsumenta/-ów                                                                               Data:

 

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .                                                                           . . . . . . . . . . . . . .    tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej

 

 

* Niepotrzebne skreślić