,,Jakość pozostaje długo po tym , gdy zapomnimy o cenie”.
Henry Royce
Luksusowe wnętrza zaczęły wykraczać poza styl, dobrane produkty i ich kompozycję. Również sama jakość nie jest wystarczającym czynnikiem. Współczesny luksus to zespół cech będących wynikiem stylu życia i aspiracji. To również emanacja potrzeb i wyznawanych wartości. Dlatego w tym wpisie nie znajdziesz spisu materiałów, które powinny znaleźć się w takich wnętrzach, ponieważ są jedynie symbolami luksusu. Natomiast przedstawione projekty pochodzące z portfolio uznanych polskich architektów jedynie osadzają nas w pewnym klimacie, jednak nie stanowią definicji luksusowego wnętrza, bowiem dla każdego może on przybierać różne oblicza. Tym wpisem wprowadzamy do świata luksusu z jego współczesną interpretacją.
Cisza i czas
,,Czas i cisza to najbardziej luksusowe rzeczy we współczesnym świecie” – powiedział niegdyś Tom Ford. Nasz dom, jeśli chcemy, może stanowić enklawę wartości, których nie kupimy za pieniądze. Z tego też wynika, że miarą luksusu nie jest posiadanie rzeczy materialnych. Doznawanie, doświadczenie, uczenie się, poszerzanie horyzontów oraz właśnie czas… czas na bycie z bliskimi, rozwój i pasje. Dom może być miejscem <<samo>>realizacji, niezależnie od formy jaką przybiera. Dlatego tak ważna jest dobra diagnoza własnych potrzeb oraz pełna świadomość tego, co nam daje szczęście.
Quiet luxury
Dominujący kierunek quiet luxury (cichy luksus) kieruje naszą uwagę od ulotnych trendów ku trwałym wartościom, takim jak minimalizm, najwyższa jakość, ekologia oraz personalizacja wnętrz, produktów i usług. To dlatego jednym z naczelnych zadań architekta wnętrz jest dokładna analiza potrzeb inwestora. Wprowadzanie designerskich elementów do projektu, krzyczących logo i nazw brandów nie wystarcza.
Wnętrza old money
W kontekście luksusowych wnętrz nie możemy nie wspomnieć o stylu old money, w którym najważniejsze jest nasze dziedzictwo. Taka aranżacja nigdy nie zaczyna się od zera. Wiekowy parkiet, sztukaterie, antyki, sztuka i wszystko to, co odziedziczyliśmy po przodkach sprawia, że nasze wnętrze jest wyjątkowe, unikalne, autentyczne oraz opowiada historię jego domowników.
Jakość, która przetrwa próbę czasu
Choć jak wspomnieliśmy na początku jakość nie jest jedynym wyznacznikiem luksusowego wnętrza, jest ona kluczowa. Detale dopracowane do perfekcji oraz produkty wykonane z doskonałych materiałów, sprawiają, że projekt nie zestarzeje się oraz będzie ponadczasowy i tym samym uodporniony na zmieniające się mody. Stawiając na jakościowe produkty dbamy również o środowisko naturalne.
Oprócz designu i najwyższej jakości, będącej gwarantem międzypokoleniowej trwałości, istotna jest również filozofia firmy, z którą współpracujemy, jej wartości oraz sposób komunikacji.
Customer experience
,,Customer experience” to całokształt emocji, doznań, doświadczeń i wrażeń, które marka wywołuje w odbiorach. To integralna część każdej marki, warunkująca jej odbiór rynkowy, a co za tym idzie pozycję biznesową. Customer experience to więcej niż produkt czy usługa – to cała historia od pierwszego momentu zetknięcia się z marką, przez wejście do sklepu czy stronę internetową, aż po opuszczenie miejsca z zakupami, zbudowanie relacji i powrót do marki.
Jak podaje Akademia Luksusu, w obecnym świecie konsumenci znacznie większą wagę przykładają do customer experience niż samego produktu lub usługi świadczonej przez markę.
Czy warto stawiać na luksusowe marki we wnętrzach?
Nie pod linijkę
Choć zazwyczaj dążymy do harmonii, elementy aranżacji nie muszą być z tych samych stylów, epok czy kolekcji, aby pięknie ze sobą współgrały i razem tworzyły coś wyjątkowego. Spójne wnętrze też nie oznacza jedynie wytwornej gry tekstur, kolorów i form. Ważne, aby wnętrze rezonowało przede wszystkim z jego właścicielami, a nie było wynikiem dyktatury danego stylu i wyglądało jak z katalogu.
Swoisty eklektyzm i wyrazistość projektu wynika z osobowości użytkownika. Współczesny luksus wyklucza nijakość. Projekt powinien opowiadać historię, być wielowymiarowy i budzić emocje. Najczęściej formą ekspresji jest sztuka idealnie dopasowana nie tylko do klimatu wnętrza, ale też uczuć, gustu oraz będąca naszym dziedzictwem. Te wszystkie elementy stanowią o autentyczności i ponadczasowości.
Internity Home to przestrzeń do tworzenia niepowtarzalnych wnętrz
Zobacz // próbki i ekspozycję